Visit Finland valtaa SuomiAreenan rantalavan

Tiistaina 16.7. Porissa on mahdollista seurata matkailuaiheisesta ohjelmaa Visit Finlandin ottaessa SuomiAreenan rantalavan haltuun koko päivän ajaksi. Luvassa on keskustelua vastuullisesta matkailusta, digitaalisuudesta sekä siitä, mikä saa maailmantähdet lomailemaan Suomessa.

Kuva ja teksti: Visit Finland©

Business Finland on yksi tämän kesän SuomiAreenan pääyhteistyökumppaneista, ja sen Visit Finland -yksikkö tuo Areenalle tiistaina 16.7. kesäisen tuulahduksen matkailua. Rantalavan ohjelmassa pohditaan muun muassa, miten Suomesta tehdään Pohjoismaiden houkuttelevin matkailukohde.

- Matkailuviennin osuus kaikesta vientitulosta on yli viisi prosenttia, joten puhutaan merkittävästä tulosta Suomelle. Suomessa vierailee vuosittain puolitoista kertaa enemmän matkailijoita kuin mitä meillä on asukkaita, joten se kertoo maamme houkuttelevuudesta kansainvälisesti. Meillä on huikea mahdollisuus parantaa menestystä entisestään, nyt ollaan vasta alussa, iloitsee Visit Finlandin johtaja Paavo Virkkunen.

Tapahtuman yhteydessä lanseerataan vastuullisen matkailun Sustainable Travel Finland -merkki, jonka pilotointivaihe on jo edennyt pitkälle. Pilottiohjelman yritysten edustajat ovat kertomassa, miten vastuullisuus näkyy matkailussa ja millaisia asioita matkailijat arvostavat. Madventuresin Riku Rantala on mukana "Kestävää matkailua – utopiaa vai ei?" -keskustelussa pohtimassa, onko utopistista ajatella, että matkailu voisi olla ilmastoteko.

Digimatkailu kehittyy

Digitaalisuus tarjoaa ison mahdollisuuden matkailun kehittämiseen, joten tiedossa on myös puhetta siitä, mitä digimatkailu tänä päivänä tarkoittaa. Digitaalisuus on tuonut vaihtoehdot helposti kuluttajan vertailtavaksi. Tämä antaa suomalaisille matkakohteille ja palveluille mahdollisuuden kilpailla aidosti lukuisten kansainvälisten toimijoiden kanssa.

- Kyseessä ei ole ainoastaan teknologisia uudistuksia tai uusien palveluiden ja verkkokauppojen käyttöönottoa, vaan koko liiketoimintamallin miettimistä parasta asiakaskokemusta ja liiketoiminnan kannattavuutta tukevaksi, Visit Finland digitaalisen kehittämisen asiantuntija Kaisa Kosonen kertoo.

Suomi mainittu!

Rantalavalla kuullaan myös kokemuksia, mikä houkuttaa myös maailmantähdet Suomeen lomailemaan.

- Suomalainen luksusmatkailu on merkityksellisiä ja autenttisia elämyksiä ainutlaatuisessa, puhtaassa ympäristössä. Suomalaisen luksuksen kärkiä ovat turvallisuus ja yksityisyys, joita pystymme tarjoamaan suurillekin tähdille. Asiakas saa jakamattoman huomion ja hänen toiveensa ennakoidaan mahdollisuuksien mukaan jo ennen kuin hän ehtii niistä kertoa, Visit Finlandin luksusmatkailun asiantuntija Liisa Renfors tiivistää.

Päivän päättää Suomi mainittu! -osio, jossa ovat mukana mm. luksusmatkailuun erikoistuneen Arctic Treehousen Katja Ikäheimo-Länkinen, runsaasti kansainvälistä mainetta niittäneen Rent a Finn –kampanjan onnellisuusopas Petri Honkala sekä Suomeen Taiwanista muuttanut Tsui-Shan Tu.

Ti 16.7. klo 10-16:30, SuomiAreena-ranta
Suomesta Pohjoismaiden houkuttelevin matkailumaa

10.00-11.30 Suomesta Pohjoismaiden houkuttelevin matkailumaa

11.35-13.00 Digimatkailu kehittyy

13.35-15.00 Kestävä matkailu – utopiaa vai ei?

15.05-16.30 Suomi mainittu!

Helsingin omat uutiset
Päivän kurssi
Viimeisimmät uutiset
Koeajossa
Yhteistyössä