Volvo tarjoaa Suomen parasta asiakaspalvelua

Volvo saavutti ylivoimaisen voiton jo neljännen kerran Auto Bild Suomi -lehden ja Palvelu Plus -tutkimustoimiston toteuttaman Palvelu 1 -ostotutkimuksen. Valtakunnallinen tutkimus toteutettiin 15. kerran.

Volvo Car Finland

Tutkimuksen tavoitteena oli saada luotettava kokonaiskuva autokaupan palvelutasosta Suomessa sekä mihin suuntaan ala on kehittynyt aiempaan verrattuna. Tutkimus toteutettiin asiakaskokemusten perusteella, joissa mitattiin asiakkaan palvelu- ja myyntiprosessin laadukkuutta. Tutkimuksessa huomioitiin myös digitaalisten palveluiden toimivuus.

– Olemme kiitollisia kaikille asiakkaillemme, jälleenmyyjillemme ja yhteistyökumppaneillemme parhaasta kokonaisvaltaisesta asiakaskokemuksesta, sanoo Volvo Car Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Tom von Bonsdorff.

Paras palvelu

Volvo -jälleenmyyjät olivat tutkimuksen perusteella kaikkein oma-aloitteisimpia tekemään tarjouksen asiakkaalle ja lisäksi vaihtoautoarviot perusteltiin parhaiten. Volvo edusti myös edistyksellisintä jälkimarkkinointia ja aktiivisinta yhteydenpitoa asiakkaisiin. Volvo -jälleenmyyjät osoittivat myös parasta ammattitaitoa rohkaisemaan asiakasta kauppoihin sekä parasta aktiivisuutta huoltosopimuksen tarjoamisessa.

– Volvo toimii pioneerina kokonaisvaltaisella palvelutasolla, mihin kuuluu tiivis yhteistyö myynnin ja teknisen palvelun välillä. Asiakkaalle tämä näkyy niin, että hänen palveluksessaan on myyjän lisäksi auton omamekaanikko, joka tuntee auton ja asiakkaan koko asiakkuuden ajan. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla jo yli 30 000 asiakkaallamme on omamekaanikko, kertoo Volvo Car Finlandin teknisen palvelun johtaja Ari Niemenpää.

Paras autoliikeketju: Wetteri Oy

Wetteri sai parhaan arvosanan viidestä osa-alueesta ja erottui selvästi voittajaksi. Muihin verrattuna Wetteri menestyi erityisesti sähköisessä asiakaspalvelussa ja asiakkaan antamissa subjektiivisissa arvosanoissa. Myyjät koettiin myös ystävällisiksi ja myyntihenkisiksi.
– Olemme ylpeitä vahvasta jälleenmyyjäverkostostamme, joka on vahvistunut viime aikoina lahjakkailla nuorilla kyvyillä, jatkaa Volvo Car Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Tom von Bonsdorff.

Yhteenveto

Tutkimustulosten yhteenveto osoittaa, että palveluiden digitalisaatio sekä asiakkaan huomioiminen ovat tällä hetkellä yleisimpiä palvelualan trendejä. Uusien autojen kohdalla 84 prosenttia ja käytettyjen autojen kohdalla 90 prosenttia asiakkaista tekee laajasti selvitystä internetissä etukäteen. Kuitenkin selvästi yli puolet näistä kokee, että myyjän rooli on ostopäätöksessä ratkaiseva. Vaikka digitalisaatio etenee alalla, on asiakkaan näkökulmasta edelleen tärkeää panostaa edelleen kohtaamisiin liikkeessä kasvokkain.

– Olemme uudistaneet myymälöitämme mahdollisimman asiakaslähtöisiksi, ja myös ottaneet huomioon asiakkaan viihtyvyyden esimerkiksi huollon aikana. Lisäksi olemme panostaneet jatkuvaan myyjien kouluttamiseen ja uusiin digitaalisiin ratkaisuihin, jotta pystymme myös maahantuojan roolissa tukemaan brändimme ammattilaisia mahdollisimman hyvin, päättää Volvo Car Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Tom von Bonsdorff.

Helsingin omat uutiset
Päivän kurssi
Viimeisimmät uutiset
Koeajossa
Yhteistyössä